Happydays

Oh Happydays!

Vi samarbejdede med musikproducer, Daniel Mørch, om at producere en national tv-reklame for rejsebureauet Happydays.

Statistikkerne bag 2019-kampagnen
75,5 mio Eksponeringer
25% Trafikstigning
15% Stigning i gns. sessions-varighed

Baggrund

Happydays er et frederikshavnsk rejsebureau, der sælger kør-selv-ferier til destinationer i det meste af Europa. Vi fik til opgave at producere to reklamespots til landsdækkende fjernsyn, der skulle køre på TV2 og dets underkanaler i januar, marts og maj 2019.

Bagom produktionen

Hør hvad Karin og Britt fra Happydays har at sige om vores arbejde.

Gospel og rejseglæde

Happydays havde fra projektets tidlige stadier en ide om at de ville forbinde det gamle gospel-nummer “Oh Happy Day” med deres eget brand.

For at teste konceptet lavede vi derfor indledningsvis en prævisualisering af et reklamespot på 30 sekunder. Denne proces gjorde det hurtigt klart, at konceptet fungerede, men at der var behov for at indspille en ny version af “Oh Happy Day” med en tydeligere forbindelse til Happydays’ brand.

Som følge heraf tog Happydays kontakt til musikproducer Daniel Mørch, der producerede en nyfortolkning af det oprindelige nummer. “Oh Happy Day” blev således erstattet af “Oh Happydays”, og dermed kunne vi arbejde videre med et budskab, der var strømlinet Happydays’ brandidentitet.

Vi har været rigtig tilfredse. Både med selve resultatet, men også med hele den proces, der har været. Det har kørt lige som, vi har ønsket det.

Britt Reese
Sales Manager

Arbejdet på billedsiden

På reklamens billedside stod vi for at sammensætte et forløb af frikøbte dækbilleder, egne optagelser, grafiske elementer og lydbidder, som kunne understøtte budskabet om glade dage på Happydays’ destinationer. I denne proces var vi i tæt dialog med Happydays, hvor vi over flere møder zoomede ind på det udtryk som de ønskede at formidle gennem reklamespottet. På den tekniske side samarbejdede vi desuden med musikproducer Daniel Mørch om at få billed- og lydsiden til at spille optimalt sammen. Afslutningvis varetog vi også upload og aflevering til TV2’s reklameblok.

Resultatet

TV-kampagnen for Happydays affødte en tydelig trafikstigning på Happydays’ hjemmeside. I løbet af reklamekampagnens første eksponeringsrunde steg trafikken med 25% i forhold til året før.

Få fat på os

Skal vi lave noget fedt sammen?

    Gustav går på en sandklit ved Rubjerg Knude fyr