Vi producerede en række korte brandingvideoer for EUC Nord HTX med henblik på at præsentere uddannelsen på en blikfangsvækkende, men autentisk måde.
EUC ønskede at skabe opmærksomhed omkring deres åbent-hus arrangementer til HTX Frederikshavn og Hjørring. Der var behov for at skabe et lettilgængeligt format, som hurtigt, men effektivt kunne fange potentielle elevers opmærksomhed.
Nøgleordet i HTX-videoerne var bevægelse. Vi ønskede at skabe et actionpræget udtryk med masser af fart og dynamik.
Som uddannelsesinstitution kan det være svært at få opmærksomhed på de sociale medier. Med en meget kort fastholdelsestid og et så tungt emne som uddannelse, er det oftest en udfordring at få målgruppen til at reagere på sit indhold.
Vores ønske var derfor at skabe en videokampagne uden tavleundervisning og faglige termer, men med masser af actionsekvenser og dynamik. Det måtte for alt i verden ikke blive kedeligt, men samtidig skulle det også være autentisk og rigtigt i forhold til HTX-ånden.
Vi lavede også en længere version af spottet med en løsere speak, der var baseret på autentiske interviews med eleverne.
Nøgleordet i HTX’s DNA er nysgerrighed. Med et actionpræget spot kunne vi fange HTX’ernes nysgerrighed for teknologi på en autentisk måde, der styrede udenom gængs tavleundervisning og lange fagforklaringer.
Skal vi lave noget fedt sammen?